Facebook Shop: velike novosti u online prodaji 05.06.2020.

I dok nam se danas čini da se svijet dijeli na razdoblje prije i poslije pandemije Koronavirusa, online život postao je dio svakodnevice svih dobnih skupina. Web shopovi kao zamjena za svakodnevni odlazak do najbližeg dućana, društvene mreže kao kanali za informacije i komunikaciju te online podrška humanitarnog karaktera sada su izraženi više nego ikad.

Stoga nas ne čudi ni činjenica da je Facebook napravio svoj, neki bi rekli revolucionarni korak u Social Media e-trgovanju. U sljedećim redcima donosimo vam sve o najnovijem projektu Marka Zuckenberga – Facebook i Instagram Shop-u za mala i velika poduzeća.

Koja je osnovna ideja?


Prema Zuckerbergovom mišljenju, osnovna ideja koja stoji iza Facebook Shopa je da se u ovim izazovnim vremenima malim poduzećima omogući besplatna izrada online trgovine i prodaja proizvoda izravno u Facebookovoj obitelji aplikacija, uključujući Facebook, Instagram, ali i WhatsApp. U svojem live stream javljanju izjavio je kako "Ovaj projekt neće nadoknaditi sve izgubljene tvrtke, ali može pomoći. A za mnoga mala poduzeća u ovom razdoblju to je bitna razlika između ostajanja na vodi i odlaska ispod." 

Ciljni korisnici su sva mala poduzeća koja do sada nisu imala e-trgovinu, ali i postojeća poduzeća koja su već članovi Facebook Business zajednice. Mala poduzeća prilično su važna za Facebook, a prema Zuckerbergu veliku većinu Facebook oglašivača čine mala poduzeća koja ostvaruju najveći dio prihoda. Stoga nije ni čudo da je Facebook uložio toliko truda u pomaganje malim poduzećima da prebrode gubitak poslovanja uzrokovan pandemijom. 

Ipak, nakon oluje dolazi sunce, pa smo sigurni kako će poduzeća nakon ovog tmurnog razdoblja definitivno ulagati u oglašavanje na ovoj besplatnoj e-trgovini koja će im izuzetno pomoći i smanjiti ulaganja u e-commerce - što u prijevodu znači da će Facebook od toga i zaraditi. 

Kako funkcionira Facebook Shop?


Korisničko sučelje jednostavno je za upotrebu, a vlasnici poduzeća mogu stvoriti poseban odjeljak za kupovinu na svojoj Facebook stranici ili Instagram profilu te sastaviti katalog proizvoda i usluga koje posjetitelji mogu pregledavati, spremiti, podijeliti, pa čak i kupiti – i sve to unutar aplikacije.

Trgovine su besplatne, jednostavne za stvaranje i brze, a što je najvažnije integrirane su u brojne Facebook aplikacije. U prijevodu to znači da će vaša trgovina nakon što je otvorite biti dostupna na vašoj Facebook stranici i Instagram profilu, a na nju će također direktno voditi FB i IG priče te oglasi.

Poduzeća iz svog kataloga mogu odabrati proizvode koje žele predstaviti i zatim prilagoditi dizajn cijele trgovine vizualnom identitetu svog brenda, a za upravljanje svojim Facebook trgovinama moći će koristiti i platforme partnera kao što su Shopify, BigCommerce, WooCommerce, Channel Advisor, CedCommerce, Cafe24, Tienda Nube i Feedonomics.

Izvor: Facebook


Facebook Shop i inovativne tehnologije


Trend u svijetu digitalnih platformi je i tehnologija za proširenu stvarnost, odnosno AI tehnologija, a ista će biti implementirana i u Facebook Shop. 

Pa, kako će to izgledati? Naprimjer, ako se vaše poduzeće bavi prodajom sunčanih naočala za žene i muškarce, moći ćete personalizirati svoju trgovinu i pokazati proizvode koji su za posjetitelja najrelevantniji (recimo određeni brend ili boju naočala). Posjetitelji vaše trgovine za iste će naočale moći koristiti i AR tehnologiju koja će im istovremeno omogućiti da odabrane modele uz pomoć kamere na mobilnom uređaju i isprobaju. Ova značajka na Instagramu najavljena je krajem prošle godine.

Prednosti Facebook Shop-a 


  1. Na Facebook Shopu poduzeću će se poruka moći poslati putem WhatsAppa, Messengera ili Instagram Direct-a, a kupci će imati mogućnost postaviti pitanja, dobiti podršku, pratiti isporuke i sl. 
  2. U budućnosti će se proizvodi moći pregledati i kupovati izravno na chatu u WhatsApp-u, Messengeru ili na Instagramu Direct-u.
  3. U fazi testiranja je i sustav nagrađivanja putem programa vjernosti na način prikupljanja bodova i sl.
  4. Provizija na svaku ostvarenu narudžbu putem shopa iznosit će 5%, a uvodi se od 30.06.2020. S obzirom na to da je samo stvaranje i korištenje trgovine besplatno, ova vijest zvuči odlično.
  5. Svoje poslovanje moći ćete pratiti na Commerce Manager sučelju koje će vam uz skup alata pomoći u prodaji proizvoda, upravljanju zalihama i izvršavanjem narudžbi za vaše poslovanje na Facebooku i Instagramu.
Izvor: Facebook

Koje su novosti na Instagramu?


Prema najavama, Instagram trgovina korisnicima će omogućiti pregledavanje proizvoda izravno s Instagram explore opcije, a na navigacijskoj traci postojat će gumb putem kojeg ćete do trgovine doći samo jednim dodirom. Nakon što se značajka uvede pretraživanje će se filtrirati prema omiljenim brendovima i kategorijama kao što su interijer, uređenje, odjeća i sl., a preporučeni proizvodi koji se pojave prema kupcu prilagođenim kriterijima moći će se direktno kupiti.

Izvor: Facebook



Facebook također planira lansirati i suvremenu značajku "Live Shopping", koja će na Facebooku i Instagramu omogućiti kupovinu u stvarnom vremenu te tako pojačati već postojeću kulturu e-trgovine s videozapisom uživo.

Poduzeća će moći označiti proizvode iz svoje trgovine ili kataloga prije nego što oni postanu aktivni, a isti će biti prikazani pri dnu videozapisa - kako bi ih kupci mogli jednostavno dodirnuti da bi saznali više i obavili kupnju.

Izvor: Facebook


Ova istaknuta inačica Facebook shopa trenutno je dostupna u SAD-u i Kanadi, a u idućih par mjeseci očekuje se njezino širenje na ostatak svijeta. 

U svakom slučaju, veselimo se najnovijem Facebookovom pothvatu, koji će sigurni smo i od marketing stručnjaka zahtijevati dodatnu edukaciju, prilagodbu klijentima, ali sa sobom donijeti i proširenje usluga te poslovanja.