Oglašavanje na TikTok-u 18.05.2020.

TikTok je izbacio vlastitu platformu koja pod nazivom Creator Marketplace objedinjuje tisuće profila istaknutih TikTok stvaralaca. Brendovi tako u ovom slučaju mogu pretraživati tržište kreativaca uz filtere koji prikazuju čija publika najbolje odgovara tržištu njihove kampanje – i u tome su, again, korak ispred Instagrama. Oglasi korisnika unutar aplikacije mogu slati na web stranicu, preuzimanje aplikacije na app store-u, ali im mogu prikazivati i različite hashtag izazove. Dodatna pogodnost za brendove su i personalizirani AR objektivi, filteri i naljepnice koje korisnici mogu iskoristiti pri kreiranju vlastitog sadržaja.

Izvor: https://creatormarketplace.tiktok.com/


 Kako plaćamo oglašavanje na TikTok-u? 


Iako je oglašavanje putem TikTok-a još uvijek u beta verziji, brendovi na globalnoj razini već su prepoznali izuzetan potencijal koji ova platforma nudi u isticanju kampanja, ali i prirodno generiranom sadržaju koji jednostavnije dolazi do ciljanih skupina. Sam potencijal uvidjeli su i influenceri koji su već sada uvelike preuzeli Tiktok. Rekli bismo kako je to u neku ruku seoba influencinga s Instagrama na TikTok, ali nećemo zanemariti činjenicu kako korisnici Instagrama često dijele sadržaj kreiran na TikTok-u na Instagram storyje, feed, ali i ostale društvene mreže kao što je i YouTube. 

Stvari stoje ovako: 
  • Influenceri s više od 2,5 milijuna pratitelja plaćaju se od 600-1000$ po objavi
  • TikTok je na početcima Influencere samoinicijativno plaćao minimalno 500$ samo kako bi se pridružili aplikaciji i kreirali sadržaj 
  • Brand Takeover velike kampanje brendove koštaju između 20,000 i 200,000$
  • Hashtags izazovi fokusirani na brend plaćaju se od 100,000$ na više
  • Minimalni iznos na razini kampanje unutar Ads sučelja je 500$, dok na razini adset-a on odnedavno iznosi minimalno 20 $

 Generacija Z i psihološki aspekti korištenja TikTok-a 


Granica za korištenje aplikacije je 13 godina, a svaki iole stariji korisnik koji zaluta u zarazno korisničko sučelje ove društvene platforme primijetit će kako je većina sadržaja koja se ondje nalazi namijenjena i prikazuje mlađe dobne skupine. TikTok se tako nedavno suočio i sa sudskim procesom u kojemu se ovu tvrtku optužilo za prikriveno prikupljanje ogromnih količina privatnih i osobnih podataka s bez pristanka korisnika koji se naknadno slao u bazu podataka u Kini.

Najveći problem u ovoj tužbi stvorila je upravo činjenica kako je većina podataka dolazila od maloljetnih osoba i djece. Može se primijetiti kako ova društvena platforma također omogućava veću virtualnu slobodu za maloljetnike, gdje se u takvom okruženju stvaraju i brojne situacije narušavanja privatnosti i cyber bullyinga, koji u digitalnom i dinamičnom vremenu ostvaruje velike psihološke utjecaje na razvoj mladih i njihovo ponašanje. Brigu o tome iskazali su i roditelji maloljetnih korisnika, a vlasnici aplikacije i dalje se trude poboljšati uvjete sigurnosti.

Ipak, osim mlađih korisnika, nove statistike ukazuju i na povećanje korisnika svih dobnih skupina, čime ova društvena mreža doseže novu razinu kreativnog izražavanja uz glazbu i ples koje na svjetskoj razini objedinjavaju popularni izazovi. U svakom slučaju, u Hrvatskoj je oglašavanje na TikToku i dalje ograničeno, odnosno, moguće je preko Business managera s opcijom Audience Network. 

Ipak, pokušali smo se ulogirati u TikTok Ads sučelje i još uvijek čekamo povratnu informaciju... Kada nam stigne, javimo se s novim blogom ;)