U moru digitalnog sadržaja, pokretanje profila na društvenim mrežama
može biti pravi izazov. U ovom blogu iznijet ćemo neko savjeta za
Instagram i Facebook – što preporučujemo da napravite, a što nikako ne
biste trebali. Dotakli smo se i uvijek aktualnog video formata, kao i
pravilnog copywritinga.
može biti pravi izazov. U ovom blogu iznijet ćemo neko savjeta za
Instagram i Facebook – što preporučujemo da napravite, a što nikako ne
biste trebali. Dotakli smo se i uvijek aktualnog video formata, kao i
pravilnog copywritinga.
Savjeti za društvenu mrežu Instagram
Prije početka korištenja neke društvene mreže potrebno je razumjeti kako
funkcionira i kakav sadržaj je najbolje komunicirati.
funkcionira i kakav sadržaj je najbolje komunicirati.
1. Feed
Instagram je prije svega vizualna platforma koja se trenutno sve više
okreće prema video sadržaju. Na Instagram možete gledati kao na
svoju online brošuru gdje estetika vodi glavnu riječ. Kombinacija
informacija, osobnog i prodajnog dat će najbolje rezultate uz budžet za
oglašavanje odabranih objava. Na Instagramu feed je najvažniji jer on
priča priču o našem brendu. Publika se želi povezati s vašim
proizvodom/uslugom. Tu treba paziti da su objave vizualno ujednačene,
da se ne mijenjaju filteri ili grafički elementi te da je sve smisleno
povezano. Također je bitno izbjegavati korištenje previše templatea i
fokusirati se na autentičnu sliku/objavu ili video.
2. Pametno iskoristite sve mogućnosti
Iskoristite sve što vam Instagram nudi - story objave, reels, guide.
Instagram nudi toliko mogućnosti i oblika izrade sadržaja. Nemojte se
samo držati objava i storyja, primjerice guide može biti odlično rješenje
za komunicirati više istog sadržaja, a i netko tko posjeti profil putem
guidea može dobiti baš informaciju koju je tražio! Pazite da ste aktivni svaki dan. Na dan kada nema objava stavite story. Ne dopustite da upiti i komentari dugo čekaju, odgovarajte i komunicirajte s publikom!
3. Copywriting
Iako je slika ono što publika prvo vidi i što će im zaokupiti pažnju,
nemojte zanemariti važnost dobrog copyja. Tekst ispod svake objave
mora imati nešto upečatljivo, nemojte biti predugi ili preprodajni.
Pokušajte u 2-3 rečenice ispričati priču. Obavezno koristite emotikone,
a publici se slobodno možete obraćati sa "ti". Opušteno, jednostavno i
što manje uređeno je najbolji recept!
4. Dobro istražite ciljanu publiku
Povezivanje i angažman s publikom ključni su ako želite ostvariti profit.
No, da biste to učinili, morate razumjeti svoju publiku – izvana i iznutra.
Trebali biste moći točno odrediti njihove potrebe i želje - ako se nadate
stvaranju uspješne strategije na društvenim mrežama. Pažljivo
promatrajte njihovu demografiju, odgovarajte na sve komentare i upite,
potaknite ih na interakciju.
5. Koristite alate za vizuale
Na tržištu postoje razni alati koji vam mogu pomoći pri kreairanju
objava. Tu treba paziti jer pretjerano „namještene“ objave pune raznih
elemenata mogu djelovati neprirodno i odvući pažnju. Pri kreiranju
strategije za društvene mreže trebate jasno znati kako želite da izgleda
vaš feed – želite li više fotografije proizvoda/usluge ili neki zanimljiv i
edukativan template kojeg primjerice možete izraditi u Canvi ili
Photoshopu. Ti alati će vam pomoći pri uređivanju objava, a Canva je
posebno user friendly i dobra za početnike.
okreće prema video sadržaju. Na Instagram možete gledati kao na
svoju online brošuru gdje estetika vodi glavnu riječ. Kombinacija
informacija, osobnog i prodajnog dat će najbolje rezultate uz budžet za
oglašavanje odabranih objava. Na Instagramu feed je najvažniji jer on
priča priču o našem brendu. Publika se želi povezati s vašim
proizvodom/uslugom. Tu treba paziti da su objave vizualno ujednačene,
da se ne mijenjaju filteri ili grafički elementi te da je sve smisleno
povezano. Također je bitno izbjegavati korištenje previše templatea i
fokusirati se na autentičnu sliku/objavu ili video.
2. Pametno iskoristite sve mogućnosti
Iskoristite sve što vam Instagram nudi - story objave, reels, guide.
Instagram nudi toliko mogućnosti i oblika izrade sadržaja. Nemojte se
samo držati objava i storyja, primjerice guide može biti odlično rješenje
za komunicirati više istog sadržaja, a i netko tko posjeti profil putem
guidea može dobiti baš informaciju koju je tražio! Pazite da ste aktivni svaki dan. Na dan kada nema objava stavite story. Ne dopustite da upiti i komentari dugo čekaju, odgovarajte i komunicirajte s publikom!
3. Copywriting
Iako je slika ono što publika prvo vidi i što će im zaokupiti pažnju,
nemojte zanemariti važnost dobrog copyja. Tekst ispod svake objave
mora imati nešto upečatljivo, nemojte biti predugi ili preprodajni.
Pokušajte u 2-3 rečenice ispričati priču. Obavezno koristite emotikone,
a publici se slobodno možete obraćati sa "ti". Opušteno, jednostavno i
što manje uređeno je najbolji recept!
4. Dobro istražite ciljanu publiku
Povezivanje i angažman s publikom ključni su ako želite ostvariti profit.
No, da biste to učinili, morate razumjeti svoju publiku – izvana i iznutra.
Trebali biste moći točno odrediti njihove potrebe i želje - ako se nadate
stvaranju uspješne strategije na društvenim mrežama. Pažljivo
promatrajte njihovu demografiju, odgovarajte na sve komentare i upite,
potaknite ih na interakciju.
5. Koristite alate za vizuale
Na tržištu postoje razni alati koji vam mogu pomoći pri kreairanju
objava. Tu treba paziti jer pretjerano „namještene“ objave pune raznih
elemenata mogu djelovati neprirodno i odvući pažnju. Pri kreiranju
strategije za društvene mreže trebate jasno znati kako želite da izgleda
vaš feed – želite li više fotografije proizvoda/usluge ili neki zanimljiv i
edukativan template kojeg primjerice možete izraditi u Canvi ili
Photoshopu. Ti alati će vam pomoći pri uređivanju objava, a Canva je
posebno user friendly i dobra za početnike.
Savjeti za društvenu mrežu Facebook
Kada pretražujete neki proizvod ili uslugu nerijetko će vam Google pri vrhu
uz web stranicu izbaciti upravo Facebook stranicu. Facebook je za biznis
profile postao jednako vjerodostojan i bitan kao i web stranice jer mu
publika vjeruje. Sve informacije su na jednom mjestu - opis, kontakt, logo,
objave, email, adresa i recenzije. Vrlo je lako doći do svoje ciljane publike i
njome upravljati (komunicirati). Upravo te zajednice istomišljenika i jak
community čine Facebook i dalje najkorištenijom društvenom mrežom.
1. Plasirajte željene informacije
Informacija je broj 1. Još kada je ona ukomponirana u dobar vizual i
copy, dobijete objavu koja će zaokupiti pažnju i zainteresirati. No, samo
organski sadržaj često nije dovoljan radi algoritma, stoga objave
svakako treba sponzorirati kako bi došle do sve većeg broja ljudi i
ostvarile željeni engagement.
2. Pazite na raznolikost sadržaja
Sadržaj koji plasirate na Instagramu ne bi smio biti jednak onome na
Facebooku. Dvije različite društvene mreže = dvije različite ciljane
publike. U komunikaciji na Facebooku bolje prolaze duži copyji te tekst
na objavama jer vam je tu primaran cilj informirati i objaviti neku novu
vijest ili ponudu.
3. Dijeljenje drugih linkova i sadržaja
Pišete blogove? Odlično - obavezno podijelite poveznicu na Facebook
stranicu! Bili ste na konferenciji ili sajmu? Objavite selfie. Neka publika
zna da iza vašeg proizvoda stoji prava, autentična osoba. Povezivanje
sa svojom zajednicom je iznimno bitno jer oni će vam biti lojalni i podići
komunikaciju na višu razinu. A dobra komunikacija rezultirat će dobrom
prodajom.
4. Pazite na prodajni sadržaj
Čista prodaja više ne prolazi. Ona mora biti pametno zapakirana u
content. To je zato što vaša publika želi uspostaviti prave veze i odnose
s vama. Ako vam vjeruju – kupovat će od vas. Potrošači smatraju da je
neugodno kada robne marke i tvrtke objavljuju previše promocija i
kada im se sadržaj preprodajni.
5. Gradite odnose s publikom
Ukoliko ne gradite odnose sa svojom publikom i/ili kupcima ostvarit
ćete lošije rezultate u poslovanju. Proširenje vašeg dosega sigurno je
jedan od glavnih ciljenja, a najbolji način da to ostvarite je
povezivanjem na iskren način sa svojom publikom. To će dovesti do
toga da ciljani ljudi dođu na vašu web stranicu i kupe vaše usluge ili
proizvode. Iz tog razloga društvene mreže jedan su od najboljih alata
za dovođenje novih kupaca ili klijenata.
uz web stranicu izbaciti upravo Facebook stranicu. Facebook je za biznis
profile postao jednako vjerodostojan i bitan kao i web stranice jer mu
publika vjeruje. Sve informacije su na jednom mjestu - opis, kontakt, logo,
objave, email, adresa i recenzije. Vrlo je lako doći do svoje ciljane publike i
njome upravljati (komunicirati). Upravo te zajednice istomišljenika i jak
community čine Facebook i dalje najkorištenijom društvenom mrežom.
1. Plasirajte željene informacije
Informacija je broj 1. Još kada je ona ukomponirana u dobar vizual i
copy, dobijete objavu koja će zaokupiti pažnju i zainteresirati. No, samo
organski sadržaj često nije dovoljan radi algoritma, stoga objave
svakako treba sponzorirati kako bi došle do sve većeg broja ljudi i
ostvarile željeni engagement.
2. Pazite na raznolikost sadržaja
Sadržaj koji plasirate na Instagramu ne bi smio biti jednak onome na
Facebooku. Dvije različite društvene mreže = dvije različite ciljane
publike. U komunikaciji na Facebooku bolje prolaze duži copyji te tekst
na objavama jer vam je tu primaran cilj informirati i objaviti neku novu
vijest ili ponudu.
3. Dijeljenje drugih linkova i sadržaja
Pišete blogove? Odlično - obavezno podijelite poveznicu na Facebook
stranicu! Bili ste na konferenciji ili sajmu? Objavite selfie. Neka publika
zna da iza vašeg proizvoda stoji prava, autentična osoba. Povezivanje
sa svojom zajednicom je iznimno bitno jer oni će vam biti lojalni i podići
komunikaciju na višu razinu. A dobra komunikacija rezultirat će dobrom
prodajom.
4. Pazite na prodajni sadržaj
Čista prodaja više ne prolazi. Ona mora biti pametno zapakirana u
content. To je zato što vaša publika želi uspostaviti prave veze i odnose
s vama. Ako vam vjeruju – kupovat će od vas. Potrošači smatraju da je
neugodno kada robne marke i tvrtke objavljuju previše promocija i
kada im se sadržaj preprodajni.
5. Gradite odnose s publikom
Ukoliko ne gradite odnose sa svojom publikom i/ili kupcima ostvarit
ćete lošije rezultate u poslovanju. Proširenje vašeg dosega sigurno je
jedan od glavnih ciljenja, a najbolji način da to ostvarite je
povezivanjem na iskren način sa svojom publikom. To će dovesti do
toga da ciljani ljudi dođu na vašu web stranicu i kupe vaše usluge ili
proizvode. Iz tog razloga društvene mreže jedan su od najboljih alata
za dovođenje novih kupaca ili klijenata.
Zaključak
Nemojte se previše opterećivati pravilima i metrikama, važno je da
publika vaš sadržaj prepozna kao iskren i da vam je cilj ostvariti
komunikaciju s vašom publiku. Jednom kada uspostavite taj odnos, moći
ćete se fokusirati na više prodajne objave i lakše ostvariti konverziju. Ne
zaboravite dobro razmisliti o budžetima za oglašavanje – odlična objava
treba dosegnuti što više zainteresiranih korisnika i potaknuti iste na
engagement. 😊
publika vaš sadržaj prepozna kao iskren i da vam je cilj ostvariti
komunikaciju s vašom publiku. Jednom kada uspostavite taj odnos, moći
ćete se fokusirati na više prodajne objave i lakše ostvariti konverziju. Ne
zaboravite dobro razmisliti o budžetima za oglašavanje – odlična objava
treba dosegnuti što više zainteresiranih korisnika i potaknuti iste na
engagement. 😊