Tips&tricks za uspješno vođenje društvenih mreža 23.08.2022.

U moru digitalnog sadržaja, pokretanje profila na društvenim mrežama
može   biti   pravi   izazov.   U   ovom   blogu   iznijet   ćemo   neko   savjeta   za
Instagram i Facebook – što preporučujemo da napravite, a što nikako ne
biste   trebali.   Dotakli   smo   se   i   uvijek   aktualnog   video   formata,   kao   i
pravilnog copywritinga.

Savjeti za društvenu mrežu Instagram

Prije početka korištenja neke društvene mreže potrebno je razumjeti kako
funkcionira i kakav sadržaj je najbolje komunicirati.

1. Feed
Instagram je prije svega vizualna platforma koja se trenutno sve više
okreće prema video sadržaju. Na Instagram možete gledati kao na
svoju   online   brošuru   gdje   estetika   vodi   glavnu   riječ.   Kombinacija
informacija, osobnog i prodajnog dat će najbolje rezultate uz budžet za
oglašavanje odabranih objava. Na Instagramu feed je najvažniji jer on
priča   priču   o   našem   brendu.   Publika   se   želi   povezati   s   vašim
proizvodom/uslugom. Tu treba paziti da su objave vizualno ujednačene,
da se ne mijenjaju filteri ili grafički elementi te da je sve smisleno
povezano. Također je bitno izbjegavati korištenje previše templatea i
fokusirati se na autentičnu sliku/objavu ili video.

2. Pametno iskoristite sve mogućnosti
 
Iskoristite sve što vam Instagram nudi - story objave, reels, guide.
Instagram nudi toliko mogućnosti i oblika izrade sadržaja. Nemojte se
samo držati objava i storyja, primjerice guide može biti odlično rješenje
za komunicirati više istog sadržaja, a i netko tko posjeti profil putem
guidea može dobiti baš informaciju koju je tražio! Pazite da ste aktivni svaki dan. Na dan kada nema objava stavite story. Ne dopustite da upiti i komentari dugo čekaju, odgovarajte i komunicirajte s publikom!

3. Copywriting

Iako je slika ono što publika prvo vidi i što će im zaokupiti pažnju,
nemojte zanemariti važnost dobrog copyja. Tekst ispod svake objave
mora   imati   nešto   upečatljivo,   nemojte   biti   predugi   ili   preprodajni.
Pokušajte u 2-3 rečenice ispričati priču. Obavezno koristite emotikone,
a publici se slobodno možete obraćati sa "ti".  Opušteno, jednostavno i
što manje uređeno je najbolji recept!

4. Dobro istražite ciljanu publiku

Povezivanje i angažman s publikom ključni su ako želite ostvariti profit.
No, da biste to učinili, morate razumjeti svoju publiku – izvana i iznutra.
Trebali biste moći točno odrediti njihove potrebe i želje - ako se nadate
stvaranju   uspješne   strategije   na   društvenim   mrežama.   Pažljivo
promatrajte njihovu demografiju, odgovarajte na sve komentare i upite,
potaknite ih na interakciju.

5. Koristite alate za vizuale

Na   tržištu   postoje   razni  alati  koji   vam   mogu   pomoći   pri  kreairanju
objava. Tu treba paziti jer pretjerano „namještene“ objave pune raznih
elemenata  mogu   djelovati  neprirodno   i  odvući   pažnju.   Pri  kreiranju
strategije za društvene mreže trebate jasno znati kako želite da izgleda
vaš feed – želite li više fotografije proizvoda/usluge ili neki zanimljiv i
edukativan   template   kojeg   primjerice   možete   izraditi   u   Canvi   ili
Photoshopu. Ti alati će vam pomoći pri uređivanju objava, a Canva je
posebno user friendly i dobra za početnike.

Savjeti za društvenu mrežu Facebook

Kada pretražujete neki proizvod ili uslugu nerijetko će vam Google pri vrhu
uz web stranicu izbaciti upravo Facebook stranicu. Facebook je za biznis
profile postao jednako vjerodostojan i bitan kao i web stranice jer mu
publika vjeruje. Sve informacije su na jednom mjestu - opis, kontakt, logo,
objave, email, adresa i recenzije. Vrlo je lako doći do svoje ciljane publike i
njome upravljati (komunicirati). Upravo te zajednice istomišljenika i jak
community čine Facebook i dalje najkorištenijom društvenom mrežom.

1. Plasirajte željene informacije

Informacija je broj 1. Još kada je ona ukomponirana u dobar vizual i
copy, dobijete objavu koja će zaokupiti pažnju i zainteresirati. No, samo
organski   sadržaj   često   nije   dovoljan   radi   algoritma,   stoga   objave
svakako treba sponzorirati kako bi došle do sve većeg broja ljudi i
ostvarile željeni engagement.

2. Pazite na raznolikost sadržaja

Sadržaj koji plasirate na Instagramu ne bi smio biti jednak onome na
Facebooku.   Dvije   različite   društvene   mreže   =   dvije   različite   ciljane
publike. U komunikaciji na Facebooku bolje prolaze duži copyji te tekst
na objavama jer vam je tu primaran cilj informirati i objaviti neku novu
vijest ili ponudu.

3. Dijeljenje drugih linkova i sadržaja

Pišete blogove? Odlično - obavezno podijelite poveznicu na Facebook
stranicu! Bili ste na konferenciji ili sajmu? Objavite selfie. Neka publika
zna da iza vašeg proizvoda stoji prava, autentična osoba. Povezivanje
sa svojom zajednicom je iznimno bitno jer oni će vam biti lojalni i podići
komunikaciju na višu razinu. A dobra komunikacija rezultirat će dobrom
prodajom.

4. Pazite na prodajni sadržaj

Čista prodaja više ne prolazi. Ona mora biti pametno zapakirana u
content. To je zato što vaša publika želi uspostaviti prave veze i odnose
s vama. Ako vam vjeruju – kupovat će od vas. Potrošači smatraju da je
neugodno kada robne marke i tvrtke objavljuju previše promocija i
kada im se sadržaj preprodajni.

5. Gradite odnose s publikom

Ukoliko ne gradite odnose sa svojom publikom i/ili kupcima ostvarit
ćete lošije rezultate u poslovanju. Proširenje vašeg dosega sigurno je
jedan   od   glavnih   ciljenja,   a   najbolji   način   da   to   ostvarite   je
povezivanjem na iskren način sa svojom publikom. To će dovesti do
toga da ciljani ljudi dođu na vašu web stranicu i kupe vaše usluge ili
proizvode. Iz tog razloga društvene mreže jedan su od najboljih alata
za dovođenje novih kupaca ili klijenata.

Zaključak

Nemojte   se   previše   opterećivati   pravilima   i   metrikama,   važno   je   da
publika   vaš   sadržaj   prepozna   kao   iskren   i   da   vam   je   cilj   ostvariti
komunikaciju s vašom publiku. Jednom kada uspostavite taj odnos, moći
ćete se fokusirati na više prodajne objave i lakše ostvariti konverziju. Ne
zaboravite dobro razmisliti o budžetima za oglašavanje – odlična objava
treba   dosegnuti   što   više   zainteresiranih   korisnika   i   potaknuti   iste   na
engagement. 😊