Marketing suptilno utječe na svaku našu dnevnu akciju ili odluku, a tehnologija se integrira u naše živote na način da nestaju granice između online i stvarnog svijeta. Očekivanja potrošača nadilaze odvojene funkcije marketinga, prodaje i korisničke potpore te se traži jedinstveno iskustvo. Omnichannel marketing ili višekanalni marketing ima cilj spojiti sve kanale kako bi motivirao potrošača u svakoj fazi interakcije i ponudio najbolje rješenje. To znači da potrošač na raspolaganju ima nekoliko kanala kojima se može služiti za kupovinu ili dobivanje iskustva i da su svi kanali međusobno povezani. Vrijeme je da u strategiji zaboravimo na tradicionalni marketing i okrenemo se budućnosti koja postaje – sadašnjost.
Što je omnichannel marketing?
Omnichannel marketing besprijekorna je integracija brendiranja, slanja poruka te mrežnih i izvanmrežnih dodirnih točaka kojima se potrošači kreću niz prodajni tijek što omogućuje koherentnije korisničko iskustvo. To uključuje osiguravanje dosljednih poruka i korisničko iskustvo na online i offline prodajnim mjestima, mobilnim aplikacijama, društvenim medijima i ostalim online uslugama, kao što je e-mail. Potrošači sada mogu komunicirati s brendovima na bezbrojnim kanalima, od tradicionalnih linija za korisničku podršku do izravnije komunikacije na društvenim mrežama. Omnichannel marketing omogućuje da svaki potrošač ima dosljedno iskustvo na svakom kanalu što uključuje:
- Dosljedan i prepoznatljiv ton i viziju brenda
- Personalizirane poruke
- Sadržaj koji se temelji na prijašnjim interakcijama i za kojeg je potrošač trenutno zainteresiran u fazi kupnje
Primarni cilj je pružiti potrošačima kohezivno i personalizirano putovanje, omogućujući im besprijekornu interakciju s brendom, bez obzira na odabrani kanal ili uređaj. Jednostavnije rečeno, takav se marketing može opisati kao stvaranje „okruženja“ koji integrira više kanala i stvara neometano i obogaćeno korisničko iskustvo. Učinkovit višekanalni marketing se, dakle, događa kada tvrtke osiguraju skup besprijekorno integriranih kanala, koji zadovoljavaju preferencije kupaca i usmjeravaju ih na najučinkovitija rješenja. To znači da možete posjetiti webshop, u košaricu staviti predmet i ne završiti kupnju, ali ćete dobiti podsjetnik na e-mail ili društvenoj mreži. Ili možete ući u dućan i dobiti podsjetnik koji su sve proizvodi koje ste ranije kupili na akciji!
Koja je razlika između omnichannel i multichannel marketinga?
Iako bi se na hrvatski lako mogli prevesti kao višekanalni marketing, omnichannel i multichannel marketing imaju svoje posebnosti i razlike. Pojednostavljeno rečeno, multichannel marketing u središte stavlja brend i istražuje koje sve kanale može koristiti kako bi došao do potrošača. Ono što je najvažnije, kanali nisu međusobno povezani i korisnik mora pristupiti svakom kanalu kako bi dobio informacije koje su mu potrebne. S druge strane, omnichannel marketing u središtu ima potrošača i cilj je stvoriti holističko iskustvo korištenja različitih kanala tijekom interakcije s brendom te potrošaču pružiti najbolje moguće personalizirano iskustvo koje dovodi do konverzije. Kanali su povezani i poruka je koherentna. U tablici donosimo sažeto njihove glavne razlike što je još jedna potvrda da ih se treba razlikovati.
Zašto je omnichannel marketing važan?
Zašto je omnichannel marketing važan?
Moć omnichannel marketinga leži u stvaranju prvoklasnih korisničkih iskustava i izgradnji lojalnosti brendu. Brend tako olakšava prepoznatljivost robne marke ili usluge, dok personalizacija temeljena na interesima i povijesti kupovine povećava vjerojatnost da će potrošači stupiti u interakciju s istim sadržajem i na drugim kanalima. Personalizacija se odnosi i na način na koji organizacije mogu prilagoditi korisničko iskustvo pojedinaca na online i offline kanalima. To uključuje više dodirnih točaka koje zadovoljavaju preferencije potrošača prije, tijekom i nakon posjete. Potrošači dobivaju proizvode, ponude i komunikaciju koja je jedinstvena za njih kao pojedince. Osim toga, omnichannel marketing može pomoći osigurati da su prisutnost i poruke brenda dosljedni u svim marketinškim kanalima. Zadovoljavanje potreba potrošača i prepoznavanje njihovih potreba u točno određenom trenutku preduvjet su za ostvarivanje većeg broja konverzija i povrata investicija, što i jest konačni cilj.
Zanima li vas kako napraviti dobru omnichannel strategiju i kako takva vrsta marketinga funkcionira u praksi, pročitajte više ovdje.
Zanima li vas kako napraviti dobru omnichannel strategiju i kako takva vrsta marketinga funkcionira u praksi, pročitajte više ovdje.