Novi Canva AI alati za uređivanje teksta i fotografija 19.04.2023.

Canva je svakako jedan od najkorištenijih alata za grafičko uređivanje ili stvaranje sadržaja, bilo za potpune amatere ili profesionalce. U prilog tome idu i podaci koji pokazuju kako više od 110 milijuna ljudi mjesečno koristi Canvu. Vjerujemo da ne postoji marketingaš koji barem jednom nije zavirio u mogućnosti koje ona nudi i zašto olakšava život na dnevnoj razini. Ipak, pojavom novih AI alata za obradu ili stvaranje fotografija na trenutak smo se upitali hoće li i ona biti dio prošlosti. Ali, ugodno smo se iznenadili kada su uvedene nove mogućnosti za uređivanje i izradu grafika ili videozapisa. 
Testirali smo nove značajke Canve i ocjenili ih od 1 do 5. Ocjene se temelje na njihovoj jednostavnosti za korištenje, upotrebljivosti za stvarne situacije i konačnom dizajnu. I... Krećemo! 

1.         Centar za vizualni identitet 
Korištenje unificiranih vizuala i brzo pronalaženje loga, fonta i fotografija često zna biti zahtjevno kada se radi samo za jedan brend, a što tek kada se radi za više njih? Iako je Canva do sada imala mogućnost spremanja informacija o brendu, kao što je spremanje boja ili fontova, nikada nije bilo lakše prilagoditi grafička standarde cijelog brenda odjednom. Dosljednost je nešto što se lako izgubi kroz vrijeme, pogotovo ako na održavanju brenda radi više osoba. 

Brand Kit sastoji se od šest dijelova u kojima možete spremite grafičke podatke o brendu: logotip, službene boje, font, fotografije, grafike i ikone. Jednostavno se izradi cijeli Kit s informacijama o grafičkim standardima i one ostaju spremljene za cijeli brend. Stavke se jednostavno učitaju i voila – cijeli grafički standard je spreman! Jednom kad je spremljen, može ga koristiti svatko iz tima tko ima pristup, što omogućava kontrolu nad izradom grafika i mogućnost provjere da se koriste ispravne boje ili font.

Izgled našeg kompleta vizualnog identiteta


Osim toga, od sada više nije potrebno mijenjati svaki dizajn zasebno kako bi promijenili neku značajku – kao što je logo, grafika ili važna informacija. Sada to s nekoliko klikova miša se može implementirati na sve predloške – jednostavno i efektivno. 
Ocjena: 5/5
Zašto? Nama je najbolji dio bila jednostavnost učitavanja svih materijala, ali to za Canvu ipak nije prevelika novost. Ipak, značajka je zaslužila ocjenu 5 jer je skratila puno vremena za pretraživanje podataka koji su nam važni i minimizirala je mogućnost odstupanja od inicijalne ideje grafičkog dizajna. 
 
2.        Prijevod 
 Trebate li prevesti tekst na grafici s jednog teksta na drugi, Canva je omogućila prijevod. Pokušali smo prevesti tekst s jedne grafike na hrvatskom jeziku na engleski jezik. Prijevod je dobre kvalitete, a tek nakon dužeg korištenja u jednom našem tekstu je izostao jedan član što ipak nije velika gramatička greška. 

Ocjena: 4/5
Zašto? Iako je ova opcija upotrebljiva za one koji rade dvojezične objave i ne žele trošiti previše vremena na prevođenje zasebnih dijelova, postoje još finese koje je moguće doraditi. Ponuda jezika je široka, ali zbog manjih gramatičkih grešaka u prijevodu potrebno je provjeriti grafiku prije korištenja. Pozitivna stvar je to što i tijekom prijevoda se zadržava oblikovanje teksta te se odmah prevodi sav tekst na grafici.

3.         Magično pisanje 
Očekivali da će opcija magičnog pisanja omogućiti da dobijemo napisan tekst na grafici, ali razočarali smo se. Naime, radi se o lošijoj kopiji ChatGPT platforme. U suštini, Canva vam nudi da na bijelom papiru, kojeg ne možete urediti kao grafiku, dobijete generički tekst za upit koji unesete. U oblačić upišete okvirno upute za tekst koji želite da generira i u roku od nekoliko sekundi je tekst pred vama.

Kako izgleda Canvino magično pisanje?


Ipak, trenutno je jedino moguće napisati upute i dobiti prijedlog na engleskom jeziku, što je ChatGPT odavno riješio. Također, potrebno je tekst dosta dobro gramatički i pravopisno pregledati jer ima pogrešaka i situacija brzo može postati nezgodna. Ono što smo još zaključili je da se poruke stalno ponavljaju i da su dosta generičke. 
Ocjena: 3/5
Zašto? Magično pisanje ipak trenutno ima više nedostataka nego prednosti. Najveći nedostatak je mogućnost pisanja samo na engleskom jeziku, ali i pogreške koje radi u pisanju. Također, nemoguće je specificirati upute i nemoguće je dobiveni tekst odmah urediti u dizajn. 

 4.         Magično uređivanje fotografije 
U Canvi su sve promjene u znaku magije... Pa kad se radi i o uređivanju fotografija. Magično uređivanje fotografija uključuje dodavanje predmeta koji uopće nisu na fotografiji, zatim zamjenu predmeta koji su na fotografiji s nekim drugim ili magično brisanje predmeta s fotografije. Prvo smo probali na njihovom predlošku zamijeniti predmet. 
Fotografiju na kojoj jedna osoba drži tortu dok druga otvara izmijenili smo tako što smo umjesto torte odlučili staviti šunku. Ovo je rezultat. 
Rezultat je prilično zadovoljavajuć – razlika nije toliko primjetna i moguće je ne primjetiti da se radi o umjetnoj inteligenciji. 
Zatim smo se odlučili na brisanje predmeta: s fotografije na kojoj se nalaze tri predmeta odlučili smo izbrisati cipelu. 
Cipela je izbrisana, ali njezina prilično vidljiva sjena je ostala. 
Onda smo odlučili u park, iza djece koja trče, dodati psa. Ovo je rezultat. 
Reći ćemo samo – zastrašujuće. Iako smo opisali cijeli proces: „pas koji trči prema djeci“, dobili smo neprepoznatljive rezultate. 
Za kraj, odlučili smo testirati dodavanje predmeta na fotografiju proizvoda koji su slikani u studiju. Sapunima smo u gornji lijevi kut odlučili dodati ručnik. 

 

Rezultat? 
Rezultat na ovoj fotografiji je čak i u redu. Iako ručnik izgleda pomalo umjetno zbog prenaglašene sjene, dobili smo estetski sličan rezultat i ručnik koji se uklapa u cijelu fotografiju. 
Ocjena: 2/5
Zašto? Iako je alat jednostavan za korištenje i potrebno je samo mišem označiti dio koji se želi zamijeniti, obrisati ili gdje se želi dodati drugi predmet, takva tehnologija nije još razvijena da bi mogla napraviti dobar rezultat na stvarnim fotografijama. Na ovaj se način može uspjeti zamijeniti predmet na prigodnim fotografijama, kao što je tanjur ili prazan TV ekran, ali još nema tu mogućnost u nekoj stvarnoj situaciji, kao što je park. Rezultati proizvoda ili stvari koje smo htjelu generirati nekada su bilo stvarno razočaravajući. Nažalost, ovu značajku jako rijetko možemo uspješno upotrijebiti. 


Zaključak 

Canva se zaista potrudila uštediti na vremenu svim kreativcima i to je ono što najviše cijenimo kod njezinih AI alata. Zbog raznolike ponude opcija i alata sigurno je često prvi izbor onima koji na dnevnoj bazi moraju reproducirati grafičke elemente. Iako njezini AI alati i dalje nisu savršeni, postoji opcija da se prijave nedostaci kako bi ih u budućnosti mogli nadograditi.

Canva je osmislila i nove alate za uređivanje fotografija i videozapisa o kojima možete više pročitati ovdje