Iako smo možda 2018. godine, kada je TikTok tek krenuo, podcijenili potencijal i moć ove aplikacije, danas je riječ o jednoj od najsnažnijih i najutjecajnijih video aplikacija – koja je zapravo društvena mreža. TikTok ima jak utjecaj na glazbu i kulturu u modernom svijetu, a pametne tvrtke i brendovi posvuda žele se uključiti u akciju (i zaraditi novac, naravno) putem TikTok marketinga. Koliko god je sjajan za marketing, nije prikladan za svaki brend, pogotovo ako se vaša ciljana publika i demografija korisnika TikToka ne preklapaju. Međutim, mnoge tvrtke ostvaruju uspješan marketing i komunikaciju na TikToku – možda je tu najbolji primjer DuoLingo i RyanAir.
Princip rada TikToka
Korisnici TikToka mogu otkriti videozapise korištenjem hashtagova i određenog algoritma. Kada je prijavljen u aplikaciju, pregledavate odabran feed naziva „For You Page“. Ovo je najbolje mjesto za otkrivanje novih sadržaja i korisnika. Tu se postavlja sadržaj koji se smatra zanimljivim za svakog pojedinog korisnika, na temelju „signala“ koji je prepoznao njegov algoritam. Algoritam prati individualne postavke (država, jezik), ali i hashtagove, zvukove, žanrove. Tu su i interakcije korisnika, vrste videozapisa s kojima komunicirate, drugi profili koje pratite i slično. Za razliku od Instagrama ili Facebooka, sadržaj na TikToku može vrlo lako postati viralan jer platforma odabire sadržaj koji smatra zanimljivim i vrlo privlačnim za svakog jedinstvenog korisnika, te taj sadržaj postavlja na „For You Page“. To je razlog zašto se izazovi ili plesne rutine brzo šire - jer je prilično lako postići vidljivost ako koristite popularni hashtag ili zvuk koji je trending.
TikTok marketing
TikTok marketing može pomoći tvrtkama:
- povećati brand awareness
- izgraditi zajednicu
- prodati proizvode i usluge
- dobiti feedback od kupaca i publike
- oglašavati proizvode i usluge ciljanoj publici
Kreiranje vlastitih videa je opcija koja vam daje najviše slobode. Kreirajte poslovni TikTok profil za svoju tvrtku i počnite stvarati vlastiti organski sadržaj. Nebo je ovdje granica —možete objavljivati sve, od pokazivanja svojih proizvoda do plesnih ili drugih izazova. Inspirirajte se tako da provedete neko vrijeme skrolajući po svojoj „For You Page“. Razmišljanje izvan kutije je ključno jer je to jedini način da se približite mlađoj publici, generaciji Z koja je najveći korisnik TikToka, ali i velik konzument i kreator popularne kulture.
Za kraj, važno je odgovoriti na pitanje do koga želite doprijeti na TikToku? TikTok je najpopularniji među tinejdžerima, ali bilo bi pogrešno opisati TikTok kao aplikaciju za tinejdžere. Dobna skupina od 20 do 29 godina iduća je po popularnosti korištenja. Izrada kalendara sadržaja i pridržavanje istog ključ je za uspješnu strategiju. Prije otvaranja profila za vaš brend svakako osobno istražite TikTok, pratite popularne izazove i zvukove te pogledajte kako velike kompanije uspješno vode svoje profile. Sadržaja za inspiraciju je na pretek, a najbolja stvar je što nema pravila. 😊
Za kraj, važno je odgovoriti na pitanje do koga želite doprijeti na TikToku? TikTok je najpopularniji među tinejdžerima, ali bilo bi pogrešno opisati TikTok kao aplikaciju za tinejdžere. Dobna skupina od 20 do 29 godina iduća je po popularnosti korištenja. Izrada kalendara sadržaja i pridržavanje istog ključ je za uspješnu strategiju. Prije otvaranja profila za vaš brend svakako osobno istražite TikTok, pratite popularne izazove i zvukove te pogledajte kako velike kompanije uspješno vode svoje profile. Sadržaja za inspiraciju je na pretek, a najbolja stvar je što nema pravila. 😊