Instagram i Whatsapp neprestano se trude poboljšati korisničko iskustvo uvođenjem noviteta i zadržati što veći broj korisnika. Novost koju su uveli ove godine su Channels – privatni razgovori koji okupljaju veći broj pratitelja neke organizacije ili osobe u jedan razgovor. Što su oni, koje su njihove prednosti, a koje mane saznajte u nastavku!
Što su Channels?
Instagram i Whatsapp Channels imaju jednu važnu zajedničku poveznicu, što je u osnovi njihova glavna uloga – komunikacija s većim brojem pratitelja u formi izravnih poruka. Koristeći kanale kreatori sadržaja mogu komunicirati s onima koji se pretplate izravno, kao što bi to radili porukama. Obavijest o novom sadržaju pratiteljima se pokazuju u izravnim porukama na Instagramu i kao chat na Whatsappu. Kreatori sadržaja mogu slati tekstualne ili audio poruke, slati fotografije ili videozapise ili istraživati mišljenje pomoću anketa. Svatko se može pretplatiti na kanale, što je u potpunosti besplatno, ali samo admin kanala može slati poruke i moderirati razgovor. Pratitelji mogu reagirati na poruku ili dati mišljenje u anketi, ali ne i sudjelovati u razgovoru. Sada kad smo raščlanili što su Channels, vrijeme je za njihove prednosti i mane.
Instagram i Whatsapp Channels – prednosti i nedostaci
Kao i ostali noviteti, i Channels imaju svoje prednosti i mane za korištenje te zašto (ni)su privlačni korisnicima.
Velika prednost takve komunikacije je osjećaj „intimnijeg“ razgovora s kreatorom sadržaja, što je posebno vidljivo u Whatsapp Channels. Na ovaj način pojedinac ili brend mogu dijeliti ekskluzivniji sadržaj ili dodatno obrazložiti sadržaj koji su podijelili kao objavu ili priču s onima koji su zaista zainteresirani. Osim toga, na taj se način stvara zajednica i pojedinac ili brend mogu dodatno pojačati osjećaje pripadnosti ili se povezati s korisnicima. Također, kreatori mogu biti sigurni da je poruka stvarno došla do onih pratitelja kojima se žele obratiti. Algoritmi društvenih mreža, posebice Instagrama, ne dozvoljavaju organski doseg objava ili priča u onoj mjeri u kojoj bi htjeli te je ovo odličan način kako obavijestiti korisnike o nekoj novosti.
S druge strane, glavni nedostatak je manjak dvosmjerne komunikacije između kreatora sadržaja i pratitelja. Iako pratitelji mogu reagirati emotikonima na poruke ili slike, ne mogu jasno izraziti svoje mišljenje, kao što to mogu na pričama ili objavama. Također, stvaranje materijala za kanale iziskuje dodatno vrijeme kako bi se razlikovali od materijala koji se nalaze na drugim mjestima, kao što su objave ili priče na Instagramu. Ukoliko kreatori sadržaja ne stvaraju dodatan sadržaj, ponavljanje sadržaja može postati dosadno ili naporno te posjetitelji mogu dobiti dojam da „iskaču iz paštete“. Zbog tog dodatnog angažmana, mnogi kreatori sadržaja zaboravljaju redovito objavljivati što uzrokuje nezadovoljstvo kod pratitelja.
Kao i sve ostale novosti na društvenim mrežama, zanimljivo je istražiti njihove prednosti i mane te koje mogućnosti mogu donijeti pojedincu ili brendu. Isprobajte kanale i javite nam svoje mišljenje, bilo kao korisnik ili kreator sadržaja. Mislite li da ipak ne stižete popratiti sve novosti u svijetu društvenih mreža, obratite nam se za pomoć i suradnju!